Ochtendroutines

door Erol Sayan

Ochtendroutines die mentaal sterke mensen gebruiken die niet te stoppen te zijn

ochtendroutine

Heb je je ooit afgevraagd hoe sommige mensen gelukkig, levendig en vol leven wakker worden?

 Je kent deze gekke mensen waar ik het over heb – ze zijn energiek, productief, zelfverzekerd en gepassioneerd. Ze bewegen zich over de dag als een kracht waarmee rekening moet worden gehouden. En wat er ook gebeurt, niets lijkt ze te faseren. Ze zijn een baken van vreugde en energie, en daardoor worden mensen van nature aangetrokken tot hun uitstraling.

Wat deze mensen anders maakt dan de rest, is GEEN “natuurlijk vermogen” of een inherent talent waarmee ze zijn geboren. Ze hebben geen duidelijk voordeel ten opzichte van iemand anders. Het verschil is dat ze een keuze hebben gemaakt om op deze manier te zijn.

Deze mensen hebben BESLOTEN hun leven te leiden zoals ze dat willen en hebben een consistent, dagelijks ritueel ontwikkeld dat hen maakt zoals ze zijn.

Je bent wat je elke dag herhaaldelijk doet.

Je wordt bepaald door je RITUELEN – wat je doet op een consistente basis.

Als je je altijd ellendig, ongelukkig, angstig, angstig, enz. Voelt … is het omdat je RITUELEN hebt waarvan je je misschien niet eens bewust bent, die deze emoties op een consistente manier in je lichaam creëren. Je hebt jezelf letterlijk opgeleid om op deze manier te zijn door te oefenen en te conditioneren.

Kan jij veranderen? JA.

Kun je elke dag gelukkig, zelfverzekerd en gepassioneerd zijn? JA.

Hoe? BESLUITEN.

Mijn ochtendritueel

Hoe je de dag begint, is hoe je de dag afsluit.

Dit is PRECIES hoe ik het doe – mijn geheim voor zelfvertrouwen, geluk en vitaliteit. Door dit ochtendritueel te doen, voel ik me elke dag letterlijk ONSTOPBAAR. Het creëert een krachtig momentum en stelt me ​​in staat om de dag met energie te beginnen, productief, gefocust, gezond en gelukkig te zijn. Dientengevolge lijkt negativiteit me niet veel te beïnvloeden en kan ik PROACTIEF mijn leven leiden, in plaats van uit reactie.

Als je dezelfde zaden zaait, krijg je dezelfde beloningen.

Het idee achter het hebben van een ochtend ritueel is om de meest schaarse hulpbron, namelijk tijd, aan JOU te schenken. Om je het belangrijkste in uw leven te maken en ervoor te zorgen dat je op je best bent.

Laat me je vragen … als je ECHT van iemand houdt, hoe laat je die liefde dan zien?

Het meest voor de hand liggende antwoord is dat je tijd met ze doorbrengt. Wel, hoeveel tijd breng je tijd met jezelf door? Ik heb het over echte kwaliteitstijd – tijd die wordt besteed aan jezelf geven en meer worden als mens.

Niet alleen dat, maar je kunt er ook voor zorgen dat die persoon zich ONGELOOFLIJK voelt – complimenteer ze misschien, vertel ze hoeveel je van ze houdt of vier samen. Nogmaals, hoe vaak neem je de tijd om jezelf te complimenteren, van jezelf te houden en jezelf ongelofelijk te laten voelen?

De meesten van ons hebben het te druk met onszelf in elkaar te slaan – en ik weet zeker dat als je dat iemand anders zou aandoen, je niet lang een relatie met hen zou hebben.

Is het niet alleen logisch om de belangrijkste relatie die je hebt, die met jezelf is, te koesteren?

Als je je leven naar een heel nieuw niveau wilt tillen, creëer dan een krachtig ochtendritueel waar je je elke dag aan zult houden en eraan zult vastleggen. Maak het niet onderhandelbaar. Het maakt me niet uit of je eerder wakker moet worden of minder moet slapen, doe het gewoon – geen excuses. Als je dit echt doet, beloof ik je dat het leven nooit meer hetzelfde zal zijn.

Ik ga mijn ochtend ritueel hier voor jullie opsplitsen en meer in detail treden.

  1. Glimlach

Dit is het eerste en belangrijkste wat je kunt doen op het moment dat je ogen opengaan.

Ten eerste herinnert het je eraan om GELUKKIG te zijn en het feit dat je leeft te waarderen – het is een daad van dankbaarheid. Ten tweede, het is het betrekken van je fysiologie, die je toestand verandert. Er zijn meer dan 50 spieren in je gezicht en de meeste worden gebruikt zodra je lacht. Je zult je meteen goed gaan voelen.

  1. Rekken

Vervolgens strek je je lichaam uit en maak je het los terwijl je nog in bed ligt. Je wilt ervoor zorgen dat je spieren LEVEND en WAKKER zijn voor het begin van een ongelooflijke dag. Je moet uit de zombiemodus komen en de bloedstroom door je lichaam laten circuleren.

  1. Adem

Elke cel van je lichaam bestaat uit zuurstof, die ‘s ochtends als eerste verhongert. De meesten van ons hebben een verminderde ademhaling tijdens het slapen, en dus de tijd nemen om bewust diep in te ademen vanuit je middenrif, zal je cellen volledig van zuurstof voorzien en beginnen met het verwijderen van afval dat zich tijdens het slapen heeft opgehoopt.

Niet alleen dat, maar de hersenen hebben zuurstof nodig – dus je voorziet je rode bloedcellen onmiddellijk van meer zuurstof, die door de rivier van het leven gaat en vervolgens naar je hersenen wordt getransporteerd. Je voelt je direct alerter en energieker.

Ik begin de dag meestal met een bepaald ademhalingspatroon, waarbij ik inadem met een verdeling van 80%-20%, en dan uitadem met een telling van 10 seconden. Als alternatief stap ik meteen uit bed en maak ik een wandeling naar buiten, in welk geval ik iets doe dat Ademwandelen heet.

  1. Drink water

Voor de meesten van ons is ons lichaam ernstig uitgedroogd zodra we wakker worden. Je cellen hebben niet alleen zuurstof nodig, maar ook water. 70% van je lichaam bestaat uit water en daarom is het alleen logisch om je lichaam volledig te hydrateren, zodat het de dag op een piekniveau kan beginnen.

Ik drink persoonlijk destilleert Water, dat gefilterd, geïoniseerd, alkalisch water is. Een  Water-ionisator is niet goedkoop, maar het is de investering voor je gezondheid op de lange termijn zeker waard. Zorg er in ieder geval voor dat je voorlopig gefilterd, gezuiverd water drinkt. Soms voeg ik wat citroen toe om het water verder te alkaliseren, of meng ik met mijn water wat groenpoeder en maak er een groene drank van.

En drink niet zomaar een slok water – letterlijk 1-2 glazen naar binnen. Je hebt geen idee hoeveel je lichaam het nodig heeft.

  1. Beweeg je lichaam

De snelste manier om je STAAT te veranderen is via BEWEGING. Wanneer je de manier waarop je beweegt verandert, begint het meteen te veranderen hoe je je voelt. Emotie ontstaat door beweging. En het woord E-MOTION betekent eigenlijk gewoon “Energy in Motion”.

De manier waarop je je fysiologie biochemisch gebruikt, verandert hoe je jij je voelt.

Het is dus belangrijk om onmiddellijk je fysiologie te betrekken. Ik gebruik graag iets dat een oppepper wordt genoemd, een minitrampoline. Het staat ook bekend als een lymf-Energizer, omdat het je lymfestelsel stimuleert, dat onmiddellijk afval begint te elimineren. Niet alleen dat, maar elke cel van je lichaam wordt gestimuleerd en gemasseerd. Het zet je stofwisseling op gang, je begint je meteen energiek te voelen en het geeft je een boost. Er zijn ZOVEEL andere geweldige voordelen aan oppepper, waarover ik in een toekomstige blogpost zeker zal praten.gs.

Elke vorm van beweging of beweging is voldoende. In de zomer ga ik naar buiten en maak direct een wandeling op de hei of in het bos. Of ik begin met het doen van jumping jacks, sit-ups of spring op een loopband. Doe gewoon wat je wilt, maar nogmaals, de sleutel is VERPLAATSEN!

  1. Betrek je emoties

De volgende meest krachtige manier om je staat te veranderen, is door je FOCUS te veranderen. Hierdoor kun je je dag opmerkelijk beginnen door je lichaam te overspoelen met positieve emoties.

Waar je ook op focust, je voelt.

Je wilt ervoor zorgen dat je je focus ‘s ochtends als eerste regelt en richt op de manier waarop je je wilt voelen. De manier waarop ik dat persoonlijk doe, is door mezelf een reeks Empowering-vragen te stellen, die je focus veranderen, waardoor je staat verandert.

Dit zijn de vragen die ik mezelf elke dag stel:

  • Waar ben ik op dit moment blij mee in mijn leven?
  • Waar ben ik op dit moment enthousiast over in mijn leven?
  • Waar ben ik trots op in mijn leven?
  • Waar ben ik dankbaar voor in mijn leven?
  • Waar heb ik op dit moment een passie voor in mijn leven?
  • Waaraan ben ik op dit moment toegewijd in mijn leven?
  • Van wie hou ik? Wie mij lief heeft?

Je moet ervoor zorgen dat je de emoties echt VOELT, niet alleen intellectueel de vragen beantwoordt – maar VOEL het. Ik doe dit door de vervolgvraag te stellen: ‘Waar word ik blij van?’ en “Hoe voel ik me hierdoor?”

Ik vind het ook leuk om dit proces HARD OP te doen, niet alleen in mijn hoofd. Als ik het hardop spreek en mijn lichaam gebruik, ga ik verder met mijn toestand en het zal de gevoelens versterken.

Deze empowerende vragen zijn afkomstig uit het boek Awaken The Giant Within van Tony Robbin, dat ik ten zeerste aanbeveel.

  1. Je drijvende kracht: visie en doel

Elke dag zorg ik ervoor dat ik word herinnerd aan wat mijn VISIE en DOEL voor mijn leven is. Dit is wat me echt motiveert en me energie geeft – het herinnert me aan waar ik voor gemaakt ben en waar ik wil dat mijn leven uiteindelijk over gaat. Ook, door simpelweg de tijd te nemen om je visie of doelen voor het leven te lezen, zul je er naartoe gaan.

Waar focus naartoe gaat, stroomt energie.

Ik heb mijn ultieme visie voor mijn leven geschreven in mijn levensplan, op mijn iPhone en een spreadsheet op mijn laptop. je Ultieme Visie is gewoon waar jij je leven over wilt laten gaan – het ultieme plan en visie van wie je wilt zijn en hoe je wilt dat je leven eruit ziet.

Je uiteindelijke doel zijn de redenen WAAROM je dit wilt – waarom jij je ertoe verbindt je leven op deze manier te leiden en waarom je deze visie wilt realiseren. Dit is wat de brandstof en de aandrijving zal creëren om vooruit te gaan.

Ik las ook mijn identiteit (die ik toegewijd ben te zijn), samen met mijn gedragscode (de normen waaraan ik mezelf dagelijks houd), evenals mijn waarden en regels voor mijn leven. Dit klinkt misschien ingewikkeld voor je, het zijn allemaal dingen die ik later zal delen in een andere blogpost. Het is allemaal gebaseerd op Tony Robbins Time Of Your Life-programma en zijn RPM Life Management System. Het is wat ik gebruik om mijn leven te ontwerpen en te beheren.

De sleutel is om ervoor te zorgen dat je leest en gefocust bent op je doelen en wie je elke dag wilt zijn. Concentreer je op wat je wilt en je komt er naartoe. Het kan een paar minuten duren om te visualiseren dat je een doel bereikt of elke dag naar je visie white-bord staart.

  1. Voed je geest

Ik leer altijd nieuwe dingen, of het nu gaat om het lezen van een boek, het luisteren naar een audioprogramma of het doorlopen van een videoprogramma. Het is belangrijk om je geest te voeden met POSITIVITEIT, in plaats van het nieuws aan te zetten en het met het negatieve te voeden. Elke dag bewust de tijd nemen om dit te doen, zal wonderen doen voor je toestand en je helpen jezelf als mens te ontwikkelen.

Ik beloof om elke dag minstens 10 pagina’s van een goed boek te lezen. Door deze simpele handeling heb ik honderden boeken gelezen. En ik heb nog zoveel meer op mijn plank om te lezen en door te gaan. Ik lees graag boeken die me zullen helpen in de huidige staat van mijn leven waarin ik me bevind – of het nu gaat om zelfhulp, spiritualiteit, gezondheid / fitness, financiën, zaken, biografieën, enz … alles dat de kwaliteit van mijn leven zal verbeteren .

Trouwens, 10 pagina’s per dag komt overeen met 300 pagina’s per maand – dat is een boek per maand, 12 boeken per jaar! Bedenk hoeveel beter jij in je leven zult zijn en welke resultaten je zult behalen door van deze eenvoudige handeling een dagelijkse gewoonte te maken.

  1. Plan de dag

Om de hele dag zo productief mogelijk te zijn, heb je een plan nodig. Zoals ik eerder zei, ik gebruik mijn levens plan sheet, maar vind iets dat voor jou werkt.

Als je een plan heeft voor elke dag van je leven, kun je PROACTIEF zijn in plaats van REACTIEF. Je reageert niet alleen op de eisen van anderen, maar je ontwerpt en creëert bewust je dag, terwijl je in de richting van je doelen en dromen beweegt.

Als je ergens over praat, is het een droom. Als je het je voorstelt, is het spannend. Wanneer je het plant, is het mogelijk. Maar als je het plant, is het echt.

Tony Robbins

“Ik leg meestal alles vast wat ik die dag wil doen. Vervolgens verdeel ik ze in specifieke resultaten die ik zoek. Ik heb bijvoorbeeld een uitkomst voor mijn fysieke lichaam, voor mijn bedrijf, of voor vrienden / familie, of mijn sociale leven. Ik maak die uitkomst overtuigend en schrijf vervolgens op waarom ik het wil. Vervolgens categoriseer ik mijn vastlegging van “actiepunten” onder elke specifieke uitkomst en geef er vervolgens prioriteit aan. De belangrijkste acties plan ik in mijn agenda voor specifieke tijden zodat ik weet wat ik doe en wanneer”.

Ik zal zeker mijn planningsmethode in detail delen in een andere blogpost.

  1. Verantwoordingsoproep

Elke ochtend heb ik een “verantwoording belletje”’ met een vriend die ik nu al meer dan een jaar doe. Ik heb gemerkt dat ik een verantwoordingsmaatje heb om ervoor te zorgen dat ik elke dag volg, wonderen doet om productief te zijn en vooruitgang te boeken in mijn leven. Wanneer je een thuisbedrijf runt zoals ik, helpt het zeker om iemand te hebben aan wie je verantwoording moet afleggen (aangezien ik geen baas heb …).

Onze telefoontjes zijn meestal ongeveer 5-10 minuten. Het liefst 4 minuten!

De structuur is als volgt:

  • Heb je gisteren gedaan waar je je aan hebt verbonden? Hoe was je dag?
  • Wat heb je gisteren geleerd?
  • Wat zijn de drie belangrijkste resultaten en de drie belangrijkste acties die u vandaag wilt ondernemen?

Simpel als dat. We willen ervoor zorgen dat we elke dag verbeteren en vooruitgang boeken in ons leven.

We proberen de dingen ook eenvoudig te maken – in plaats van te praten over ALLES wat we die dag gaan doen, kiezen we de top 3 resultaten / acties met het hoogste hefboomeffect. Dit volgt de 80/20-regel, dat is het idee dat 20% van je acties 80% van de resultaten zal opleveren.

Nu is de kicker: als een van ons NIET iets heeft gedaan waar we ons aan hebben verbonden, dan zijn we € 20,- verschuldigd aan een goed doel. Door deze consequentie te creëren, creëert het verdere hefboomwerking en verantwoording voor onszelf. We hebben het afgelopen jaar VEEL geld gedoneerd aan goede doelen, naast ons jaarlijkse doneren, maar het is ook iets waar je je goed bij kunt voelen, omdat het ook voor een goed doel is en een bijdrage levert.

  1. Training/oefening

Het laatste belangrijke stuk van mijn Ochtend ritueel is om ervoor te zorgen dat ik elke dag aan het trainen en graag naar de sportschool ga. Voor mij, als ik niet vroeg op sta om te oefenen, loop ik gevoelsmatig achter. Mijn dag eindigt met vervullen met werk en eisen, en mijn fysieke lichaam is niet in beeld.  Daarom is het belangrijk voor mij om te trainen voordat ik begin met mijn werk.

Zodra ik een intensieve fysieke training heb voltooid, voel ik me fysiek niet te stoppen.  Het geeft me deze “hoge mate van energie” en het begint mijn dag als een succes.

Ik ben meestal in de sportschool voor 60 tot 90 minuten per dag, maar dat is alleen omdat ik het geweldig vind en omdat ik concurreer  met mijn sport maatjes.  Voor anderen, moet je een trainingsprogramma of vorm van lichaamsbeweging die geschikt is voor jou te vinden.  Het kan lopen buiten, joggen, gewichtheffen, zwemmen, of zelfs yoga.  Maar, versterking en verbetering van je fysieke lichaam is iets dat belangrijk moet worden gemaakt in ieders leven om een evenwichtige, gelukkig, gezond leven te kunnen hebben.

Maak je eigen ochtendritueel en verbind je eraan

Dat is het!  Dat is mijn complete ochtend ritueel zoals het er nu uitziet.

Het is veranderd en geëvolueerd door de jaren heen.  Vroeger was het veel langer, maar nu heb ik het eenvoudig gemaakt en aangepast aan de manier waarop ik het leuk vind voor nu.  Het kan morgen veranderen, wie weet.  Ik verander het altijd, om ervoor te zorgen dat ik me er niet te veel mee verveel.

Nu is het jouw beurt.  Je hoeft niet hetzelfde ochtend ritueel te maken als het mijne, maar iets te maken.  Maak het specifiek voor je en maak het iets dat je zult genieten.  Dit is wat werkt voor mij en het is gebaseerd op dingen die ik heb geleerd door de jaren heen, dus het kan heel anders zijn voor jou.  Gebruik gewoon de mijne als voorbeeld, neem wat werkt, en gooi weg wat niet werkt.

De sleutel is om ervoor te zorgen dat jij je ertoe verbindt maakt niet uit wat.  Ik stel voor het doen van een 30-daagse Uitdaging waar jij je verbindt tot iets, als dit elke dag niet te doen is voor 30 dagen achter elkaar, probeer dan een week en pas het wekelijks aan.

Als je echt de tijd neemt om dit elke dag te doen, garandeer ik je dat je leven zal transformeren en verder gaan dan een niveau dat je nog nooit eerder gedacht had voor jezelf.  En naar mijn eerlijke mening, niets wat je doet gedurende de dag is belangrijker dan zoiets te doen voor jezelf. 

Geef jezelf dit geschenk – je verdient het.

De waarheid is, je hebt al een ochtendritueel waar je je misschien niet eens bewust van bent.  Het kan zijn dat je wakker wordt, koffie drinkt, het nieuws aanzet, je e-mail controleert of Facebook bezoekt.  Maar, zijn die dingen echt kracht heven en energie geven?  Voeden ze je lichaam, maken ze je gelukkiger of brengen ze je dichter bij de visie van wie je wilt zijn?

Als het antwoord “Nee” is en je bent op zoek naar een verandering, dan is dit misschien voor jou.

Ik hoop dat je genoten hebt van deze lange, gedetailleerde blog post – ik wilde echt volledig transparant met wat ik doe elke dag en hopelijk zal jij ervan profiteren.  Als dat zo is, zou ik graag horen wat je denkt en wat je ervaring is.  Zorg ervoor dat je een reactie achterlaat.

Anders, heb een fantastische dag!

Tot je Succes!

“Succes is niets meer dan een paar eenvoudige disciplines, die elke dag worden beoefend.”

Erol Sayan

Personal Coach

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

NEEM CONTACT MET MIJ OP

8 + 11 =

misschien vind je dit ook leuk…

Pin It on Pinterest

Share This